Hah, oli pakko laittaa otsikkoon koulu, vaikka en voi sietääkään ihmisten käyttäessä sitä sanaa yliopistosta

Opiskelut siis alkoivat tiistaina 1.9. jolloin yliopistolla oli uusien opiskelijoiden vastaanotto. Pitkään mietin, että lähdenkö käymään, koska ei se eka päivä nyt niin erityinen ole. Mutta koska oon aina tykännyt käydä Kuopiossa ja oli monta pikkujuttua hoidettavana, päätin ajaa Kuopioon päiväseltään.

Vaikka tarkoitus oli olla pitämättä aamulla mitään kiirettä, onnistuin kuitenkin lähtemään niin aikaisin, että istuin suuressa luentosalissa klo 10.15 kuuntelemassa rehtoreiden tervehdyksiä. Reilun tunnin jälkeen oli tutorryhmiin jako. Tutorit tulivat saliin parijonossa pitkin portaita laulaen tutorlaulua. En oikeasti tiennyt itkisinkö vai nauraisinko. Kaikki niiiin tosissaan. Olin 10 vuotta liian vanha tuonne :D Vuonna 1998 olen itse ollut Oulun yliopiston kemian koulutusohjelmassa pienryhmäohjaaja, mutta ei me kyllä sillon laulettu. Mutta muuten taidettiin olla aivan yhtä tosissaan

Tutorryhmän kokoontumisessa kerroin, että minua ei sitten tulevan vuoden aikana juuri näy. Ja oikeasti harmitti! Haluan aloittaa opiskelut jo nyt, en vasta tulevaisuudessa! Mutta tehdään se tyhmä väitöskirja nyt ensin... Tutorryhmässä oli minun lisäkseni toinenkin biokemisti, yksi solubiologi sekä vielä yksi yliopistomaailmaan kyllästynyt, mutta hänen ammattinsa olen kyllä jo unohtanut.

Iltapäivällä oli vielä kielikeskuken esittely, mikä oikeasti oli hyödyllinen. Kuopion reissulla hankin vielä tarran opiskelijakorttiini sekä parkkilipun + kävin hankkimassa uuden salasanan sähköpostiini unohtamani tilalle. Kiva ja hyödyllinen reissu siis, vaikka ilmankin olisin pärjännyt