Torstaina juoksukoulussa uusittiin testijuoksu.

Tulokset syyskuulta:
Aika 5:18, Syke ka 133, Syke max 139
Aika 4:01, Syke ka 153, Syke max 159
Aika 2:55, Syke ka 168, Syke max 174

Uudet tulokset:
Aika 5:04, Syke ka 145, Syke max 151
Aika 4:09, Syke ka 154, Syke max 161
Aika 2:47, Syke ka 170, Syke max 177

Että oon niinkuin koko syksyn, talven ja kevään liikkunut enemmän kuin ennen ja vielä ohjeiden mukaan ja ei näy missään?! Paitsi ehkä maksimikestävyydessä ja niitä harjoituksiahan juuri ei ole edes tehty?!

Ei tuo tulos näytä oikein todelliselta. Oikeastaan mulla onkin siihen selitys ja vieläpä järkevä sellainen. Perhanan jännitys. Kuten olen aikaisemmin maininnut, mulle tuo sykemittari on välillä riippakivi, kun tuijottelen sitä liikaa ja yritän pitää sykkeet alhaalla. Nyt oli vähän jopa paineita siitä, että ensimmäisellä juoksupätkällä sykkeiden pitää pysyä alhaalla ja niinpä ne tuntui vaan nousevan jokaisella vilkaisulla mittariin. Syke 151 ja juoksin oikeasti hitaasti! En todellakaan näe tuommoisia lukemia yksin juoksennellessani tuota vauhtia. Seuraavalla vedolla aloin ehkä jo vähän rentoutua, kun sai mennä kovempaa niin ei tarvinnut niin mittaria vilkuilla. Viimeisessähän sitten näkyykin jo parannusta. Maijan mielestä tuloksissa näkyi varmasti jännitys, mutta myös vähäisellä juoksuharjoittelulla voi hänen mielestään olla osuutta (pyöräily ei treenaa juoksemista). Tai sitten treeniohjelma ei ole sopinut minulle. Voihan se olla niinkin, mutta ehkä hän vain yritti kannustaa?

Vähän harmittaa. Olishan tuo ollut kiva saada vähän luotettavampaa tietoa, varsinkin kun olen koko ajan oikein yrittänyt panostaa tuohon peruskestävyyden treenaamiseen. Tässä lienee nyt kolme vaihtoehtoa. Voin jättäytyä sohvaperunaksi, koska liikunnalla kunto ei näköjään nouse . Tai voisin tehdä jotain radikaalimpaa ja alkaa oikeasti treenaamaan tavoitteellisesti. Tai sitten jatkan vaan niinkuin ennenkin.