Ensimmäinen lähetetty apuraha-anomus ja ensimmäinen myönnetty apuraha (näinkö helppoa tää on?! ). Snellman-säätiö myönsi minulle 3800 €, josta 1000 € on tarkoitettu käytettäväksi väitöskirjan painatus/kielentarkistuskuluihin ja loput "palkkaukseen" kahdeksi kuukaudeksi. Joo, luitte oikein, korkeasti koulutetun, väitöskirjatutkimuksensa loppuvaiheissa olevan tutkijan odotetaan työskentelevän 1400 eurolla/kk ja olevan siitä vielä tyytyväinen . No minä en ole tyytyväinen ja olenkin sen isoon ääneen sanonut, myös pomolleni. Ja uskon, että asia on vielä neuvoteltavissa.

Muuten olen aivan tyytyväinen saamaani rahaan. Koska olen jo aloittanut opiskeluni, tullaan vuosittaiset tuloni tarkistamaan, jos haen jossain vaiheessa opintotukea. Niinpä mikäli aloitan täyspäiväisen opiskelun syksyllä 2011, vaikuttavat alkuvuoden tulot saamani opintotuen määrään. Minun on siis edullisempaa työskennellä apurahalla, jolloin tulorajat eivät tule vastaan niin nopeasti. Jos pomoni olisi istunut tämän kuullessaan, olisi hän varmaan pudonnut tuolilta. Ensimmäinen kommentti taisi olla: "tämäpä mielenkiintoista". On varmaan ajatellut, että helvettikin jäätyy ennen kuin Ammi suhtautuu myönteisesti apurahaan .